ΥΜΝΟΓΡΑΦΟΙ

ΥΜΝΟΓΡΑΦΟΙ


Αγαπητοί επισκέπτες τις σελίδας

Σκοπός αυτών των μαθημάτων μέσω του διαδικτύου είναι να αναδείξουμε την μουσική μας παράδοση η οποία είναι μοναδική.

Για όλους εσάς που δεν έχετε την οικονομική άνεση η την πολυτέλεια να βρίσκεστε σε κοντινή πόλη όπου υπάρχουν σχολές ωδεία και δάσκαλοι βυζαντινής μουσικής και έχετε όπλο μόνο ένα υπολογιστή και το ιντερνέτ για να αντλείτε τις πληροφορίες που χρειάζεστε για να μαθητεύσετε και να γνωρίσετε καλά την πατρώα μας βυζαντινή παράδοση.

Μέσα στη σελίδα θα βρείτε μεγάλη συλλογή σε θέματα θεωρίας της μουσικής όπως και ασκήσεις παραλλαγής και μέλος σε ύμνους και τροπάρια από το Αναστασιματάριο και όχι μόνο!

Στις διάθεση σας όλη η ομάδα μας και οι συνεργάτες ιεροψάλτες να σας βοηθήσουμε σε κάθε απορία που μπορεί να έχετε στο εξής email Byzantinh.moysikh@gmail.com

Καταγραφή Ομάδα βυζαντινής μουσικής

Αλέξιος Νικολουτσόπουλος

«MIA OΛOKΛHPH ZΩH ΣTA ΨAΛTHPIA THΣ ΠOΛHΣ» HD

Μ.Ε.Σ.Δ

Μ.Ε.Σ.Δ

Εκκλησιαστικό Ίδρυμα Βυζαντινής & Παραδοσιακής Μουσικής Ιεράς

Εκκλησιαστικό Ίδρυμα Βυζαντινής & Παραδοσιακής Μουσικής Ιεράς

Παρασκευή, 28 Απριλίου 2017

ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του Παναγιώτη Ιεροψάλτες



ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του Παναγιώτη Ιεροψάλτες

Ο Γεώργιος Νικολουτσοπουλος γεννήθηκε και κατάγεται από το Βαρθολομιό Ηλείας. Την Βυζαντινή Μουσική καταρχάς την διδάκτικε από τον πατερά του Παναγιώτη Νικολουτσοπουλο, δεξιό ιεροψάλτη τότε του ιερού ναού Άγιου Νικόλαου Γαστούνης του νομού Ηλείας. Τις σπουδές του τις ολοκληρώνει κοντά στον θείο του γνωστού καθηγητού και ιεροψάλτη Λυκούργου Αγγελοπούλου σε ωδείο στο πύργο τις Ηλείας.
 Μετά τον θάνατο του πατερά του χηρεύει η θέση του δεξιού ψαλτή, για λογούς συναισθηματικούς όμως δεν δέχεται να διαδεχτεί τον πατέρα του στο δεξιό αναλόγιο και ανεβαίνει στη Αθήνα.

 Έχει ψάλλει μαζί με γνωστούς ιεροψάλτες όπως ο Θρασύβουλος Στανιτσας, ο Χαριλαoς Ταλιαδώρος, ο Μανώλης Χατζημάρκος και ο Διονύσιος Ηλιόπουλος. Διατέλεσε ως λαμπαδάριος σε διαφορές εκκλησιές των Αθηνών - ο τελευταίος διορισμός από την Μητρόπολη Αθηνών ήταν στον Ιερό Ναό Άγιου Βασιλείου Δήμου Αγίου Δημητρίου όπου και από εκεί παραιτήθηκε για λόγους υγείας στην ηλικία των 72 ετών.








Ο Πάνος Νικολουτσόπουλος με καταγωγή από το Βαρθολομιό Ηλείας ήταν ένας πολύ σεμνός και καλλιφωνότατος Ιεροψάλτης ο οποίος διακρινόταν για την μουσική γνώση και για το ήθος και ύφος που είχε στην ψαλτική τέχνη.

Η οικογένεια του Ιεροψάλτη Πάνου Νικολουτσόπουλου κατοικούσε στον Κόροιβο της Ηλείας και ζούσε ειρηνικά όπως όλες οι οικογένειες της περιοχής το κύριο επάγγελμα του ήταν η ψαλτική τέχνη.
Έψαλλε σε πολλές εκκλησίες και πανηγύρια του νομού Ηλείας μιας και η σχέση του με την Μητρόπολη Ηλείας ήταν συνεχείς  είχε αρκετά μεγάλη συνεργασία με την Μητρόπολη Ηλείας διότι ο δεσπότης λόγο της καλλιφωνίας του και της γνώσης των ακολουθιών τον καλούσε σε μεγάλες γιορτές γάμους και πανηγύρια. υπάρχουν μαρτυρίες ανθρώπων οι οποίες λένε ότι τον καλούσαν σε πολλές κηδείες μεγάλων προσώπων για να ψάλλει μελωδικά.

Δυο ενδεικτικοί Ιεροί Ναοί που έψαλλε πάντα ως Πρωτοψάλτης είναι ο Ιερός Ναός της παναγίας Βαρθολομιού Ηλείας  και ο Ιερός Ναός Άγιου Νικόλαου στη Γαστούνη Ηλείας.
Δεν διασώζονται κάποιες εγγραφές διασώζονται όμως τα βιβλία του και ειδικά τα μουσικά βιβλία του.

Η εφημερίδα της Αμαλιάδος και του πύργου ΠΑΤΡΙΣ  είχε αναφερθεί πολλές φορές ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΑΡΘΡΑ προς  στο πρόσωπο του τονίζοντας την αγάπη του και την καλλιφωνία που είχε  προς την βυζαντινή τέχνη.




Δυστυχώς έφυγε από την ζωή πολύ νέος από ανακοπή καρδιάς στις 06/11/1963 ενώ ήταν πάνω στο μηχανάκι συνεπιβάτης  μαζί με τον γιο του Γεώργιο Νικολουτσόπουλο πηγαίνοντας στην εκκλησία για τον κυριακάτικο  όρθρο.


Πολλές πληροφορίες μπορούμε να διαβάσουμε Σε σχετικό βιβλίο που έχει εκδώσει ο δικηγόρος και συγγραφέας κύριος Λεωνίδας Μαργαρίτης για την ιστορία του Κοροιβου Ηλείας.




Δημοσίευση σχολίου

ΔΙΠΤΥΧΑ-ΤΗΣ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ-ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ-2016

«ΜΑΘΗΜΑΤΑΡΙΟΝ» Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

Σχολή ΤΕΤΙΞ Τελετή αγιασμού ακαδημαϊκό έτος 2015-16.

"Θεωρία & Πράξη της. Βυζαντινής Μουσικής" (Μέρος Πρώτο)

Να ευχαριστήσουμε θερμά τον Πρωτοπρεσβύτερο Βασίλειο Περουλάκη ,ο οποίος είναι μουσικοδιδάσκαλος Βυζαντινής Μουσικής στην Ιερά Μητρόπολη Πέτρας και Χερρονήσου, για την άδεια που μας έδωσε να χρησιμοποιούμε την μέθοδο του ηλεκτρονικού βιβλίου του "Θεωρία & Πράξη της. Βυζαντινής Μουσικής" Μέρος Πρώτο υλικό αναρτήσεων σε βίντεο για εκπαιδευτικούς λόγους στο κανάλι μας στο YouTube.

Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Περουλάκης Μουσικοδιδάσκαλος Βυζαντινής Μουσικής.



Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Περουλάκης Μουσικοδιδάσκαλος Βυζαντινής Μουσικής.

Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Περουλάκης Μουσικοδιδάσκαλος Βυζαντινής Μουσικής.

Η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία, με χοράρχη τον Γεώργιο Κωνσταντίνου

Η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία, με χοράρχη τον Γεώργιο Κωνσταντίνου
Η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία, με χοράρχη τον Γεώργιο Κωνσταντίνου

Γεώργιος Ν. Κωνσταντίνου, Διδάκτωρ

Γεώργιος Ν. Κωνσταντίνου, Διδάκτωρ
Γεώργιος Ν. Κωνσταντίνου, Διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Ευχαριστούμε θερμά τον συγγραφέα του βιβλίου και καθηγητή βυζαντινής μουσικής Για την άδεια που μας έδωσε να παίζουν οι ασκήσεις παραλλαγής στο κανάλι μας ο κ. Γεώργιος Ν. Κωνσταντίνου, Διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Η άσκησεις είναι από το βιβλίο θεωρία και πράξη της εκκλησιαστικής μουσικής τόμος Α. Δ έκδοση Σελίδα 225

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το βιβλίο, και από πού μπορείτε να προμηθευτείτε

Την νέα ανανεωμένη έκδοση.

επικοινωνήστε με την (ομάδα βυζαντινής μουσικής) Αλέξιος Νικολουτσόπουλος στο email Byzantinh.moysikh@gmail.com

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ του Γεωργίου Ν. Κωνσταντίνου

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ του Γεωργίου Ν. Κωνσταντίνου
Το βιβλίο αυτό είναι βασισμένο καταρχήν στην ύλη του πρώτου έτους του αναλυτικού προγράμματος των ωδείων και των σχολών βυζαντινής μουσικής, προχωρεί όμως πέρα απ' αυτήν, επιχειρώντας να παρουσιάσει με συνοπτικό τρόπο μια γενικότερη και κατά το δυνατόν ολοκληρωμένη εικόνα της θεωρίας και της πράξης της εκκλησιαστικής μουσικής, για αυτούς που θα ήθελαν να ασχοληθούν μαζί της. Στόχος του είναι να δώσει τεκμηριωμένη θεωρητική άποψη της εκκλησιαστικής μουσικής όσον αφορά τους όρους που χρησιμοποιούνται, τους ήχους και τις σχέσεις που τις διέπουν, την ορθή εκφορά των φθόγγων και των μουσικών φράσεων, μαζί με μεγάλο αριθμό μουσικών παραδειγμάτων όχι μόνο από τους ήχους της εκκλησιαστικής οκτωηχίας αλλά και από τους παραγόμενους από αυτούς. Για μεγαλύτερη βοήθεια, στον μαθητή προσφέρονται ασκήσεις-γυμνάσματα με όλα τα σημάδια της βυζαντινής μουσικής, με τρόπο που να τον βοηθά να τα αφομοιώσει εύκολα και γρήγορα. Βασισμένο στα θεωρητικά που έχουν γραφεί μέχρι τώρα για την εκκλησιαστική μουσική, το βιβλίο αυτό έχει γνώμονα και οδηγό την παράδοση, προφορική και γραπτή, η οποία αποτελεί κληρονομιά που βαραίνει στους ώμους όλων αυτών που ασχολούνται μαζί της, αλάθητος κριτής και επικριτής όσων τη σφετερίζονται. Μέσα από την ύλη του γίνεται προσπάθεια να καταδειχθεί ο πλούτος που κρύβει η βυζαντινή μουσική στη σημειογραφία, στους ήχους και στα διαστήματά της, τον οποίο καλείται να ανακαλύψει ο αναγνώστης, προχωρώντας πέρα από την επιφάνεια και εμβαθύνοντας στη θεωρία αλλά και στην πράξη της. Διότι είναι προφανές ότι η διδασκαλία που γίνεται στην αίθουσα πρέπει να ολοκληρώνεται στο αναλόγιο, μέσα στη λειτουργική πράξη.

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Κυκλοφορεί εντός των ημερών ο Β΄ και ο Γ΄ τόμος της σειράς ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ του Γεωργίου Ν. Κωνσταντίνου,

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Κυκλοφορεί εντός των ημερών ο Β΄ και ο Γ΄ τόμος της σειράς ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ του Γεωργίου Ν. Κωνσταντίνου, οι οποίοι αντιστοιχούν στο Αναστασιματάριον του Ιωάννου Πρωτοψάλτου και στο Αναστασιματάριον του Πέτρου Εφεσίου (Επιτομή). Καλύπτουν κατά μεγάλο μέρος τις ανάγκες τόσο των σπουδαστών του δευτέρου έτους του Αναλυτικού Προγράμματος των ωδείων και των σχολών βυζαντινής μουσικής όσο και αυτών που διακονούν στα ιερά αναλόγια.
Από τον Πρόλογο των βιβλίων αντλούμε ότι τα μουσικά κείμενα έχουν εκτυπωθεί δίχρωμα και καταγράφηκαν με βάση τα όσα αναφέρουν ο Χρύσανθος στα θεωρητικά του συγγράμματα και η Μουσική Πατριαρχική Επιτροπή του 1881-83 στο πόνημά της, όσα απορρέουν από τα χειρόγραφα των Εξηγητών και τα πρώτα έντυπα βιβλία και όσα η πράξη καθιέρωσε και αναφέρονται στην ανάδειξη της δομικής λειτουργίας των ήχων (ρυθμική σήμανση, έλξεις, χρήση της οξείας, ισοκρατήματα). Περιέχεται επίσης δίσκος ακτίνας (
Cd), ο οποίος περιλαμβάνει και τα δύο έντυπα Αναστασιματάρια σε ψηφιακή μορφή συμπληρωμένα με όλα εκείνα τα σημάδια που αναδεικνύουν, υποδηλώνουν και περικλείουν ποικίλματα της προφορικής παράδοσης αξιοποιώντας ποικιλοτρόπως και δυνητικά το συνοπτικό μουσικό κείμενο δίδοντάς του έτσι την αξία που είχε ανέκαθεν στη μουσική του διαδρομή: Όχι αυτήν του αυτοσκοπού αλλά του μέσου, του δρόμου (καθοδήγησης) και της υπενθύμισης.
Διαστάσεις: 17
x 24 εκ.
Σελίδες: Β΄τόμος 752, Γ΄ τόμος 210
Βιβλιοδεσία: Καλλιτεχνική, σκληρή (Β΄ τόμος) και μαλακή (Γ΄ τόμος)
ISMN: 979-0-9016026-5-6 & 979-0-9016026-6-3
Έκδοση: Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου, Άγιον Όρος 2015
Λιανική Τιμή: Οι δύο τόμοι πωλούνται μαζί στην τιμή των 30 ευρώ ( + ταχυδρομικά)
Παραγγελίες:
pek@vatopedi.gr, gnkonou@yahoo.gr

Σημαδόφωνα Βυζ. Μουσικής.

Η Σχολή Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Βύρωνα

Η μεγάλη μουσική παράδοση της Κωνσταντινούπολης Σταμάτιος Κίσσας

Το σύστημα της Οκτωηχίας στην ψαλτική τέχνη

Η μεταρρύθμιση των Τριών Διδασκάλων του 1814-15 Γρηγόρης Νταραβάνογλου

Ψαλτοτράγουδο Ερμηνεία Γρηγόρης Νταραβάνογλου

Το Ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας

Το Ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας
Church of Piraeus 91.2.