ΥΜΝΟΓΡΑΦΟΙ

ΥΜΝΟΓΡΑΦΟΙ


Αγαπητοί επισκέπτες τις σελίδας

Σκοπός αυτών των μαθημάτων μέσω του διαδικτύου είναι να αναδείξουμε την μουσική μας παράδοση η οποία είναι μοναδική.

Για όλους εσάς που δεν έχετε την οικονομική άνεση η την πολυτέλεια να βρίσκεστε σε κοντινή πόλη όπου υπάρχουν σχολές ωδεία και δάσκαλοι βυζαντινής μουσικής και έχετε όπλο μόνο ένα υπολογιστή και το ιντερνέτ για να αντλείτε τις πληροφορίες που χρειάζεστε για να μαθητεύσετε και να γνωρίσετε καλά την πατρώα μας βυζαντινή παράδοση.

Μέσα στη σελίδα θα βρείτε μεγάλη συλλογή σε θέματα θεωρίας της μουσικής όπως και ασκήσεις παραλλαγής και μέλος σε ύμνους και τροπάρια από το Αναστασιματάριο και όχι μόνο!

Στις διάθεση σας όλη η ομάδα μας και οι συνεργάτες ιεροψάλτες να σας βοηθήσουμε σε κάθε απορία που μπορεί να έχετε στο εξής email Byzantinh.moysikh@gmail.com

Καταγραφή Ομάδα βυζαντινής μουσικής

Αλέξιος Νικολουτσόπουλος

«MIA OΛOKΛHPH ZΩH ΣTA ΨAΛTHPIA THΣ ΠOΛHΣ» HD

Εκκλησιαστικό Ίδρυμα Βυζαντινής & Παραδοσιακής Μουσικής Ιεράς

Εκκλησιαστικό Ίδρυμα Βυζαντινής & Παραδοσιακής Μουσικής Ιεράς

Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014

Θεωρεία και Παραλλαγή στο (παράδειγμα) της φυσικής κλίμακας του ΝΗ






Ευχαριστούμε
  θερμά τον Πρωτοπρεσβύτερο Βασίλειο Περουλάκη ,ο οποίος είναι μουσικοδιδάσκαλος Βυζαντινής Μουσικής στην Ιερά Μητρόπολη Πέτρας και Χερρονήσου, για την άδεια που μας έδωσε να χρησιμοποιούμε την μέθοδο  του ηλεκτρονικού βιβλίου του  "Θεωρία & Πράξη της. Βυζαντινής Μουσικής" (Μέρος Πρώτο) υλικό αναρτήσεων σε βίντεο για εκπαιδευτικούς λόγους στο κανάλι μας  στο YouTube. Πρεσβύτερος Βασίλειος Περουλάκης Μουσικοδιδάσκαλος Βυζαντινής Μουσικής.






Σας καλωσορίζουμε στα δικτυακά μαθήματα βυζαντινής μουσικής
Συνεχίζοντας λοιπόν τα γυμνάσματα παραλλαγής των ασκήσεων
και βλέποντας στην οθόνη του υπολογιστή σας σε ηλεκτρονική μορφή κειμένου PDF ένα παράδειγμα της φυσικής κλίμακας του νη ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας
Οι φθόγγοι της βυζαντινής μουσικής είναι επτά ΠΑ ΒΟΥ ΓΑ ΔΙ ΚΕ ΖΩ ΝΙ

κάθε φθόγγος έχει διαφορετική μουσική οξύτητα Κάι  όταν μπει ο ένας διπλά από τον άλλο αποτελούν μια μουσική σκάλα που λέγετε κλίμακα

Κλίμακα ονομάζουμε στην μουσική τη συνεχή διάδοχη οκτώ φθόγγων

Ο  Πρώτος φθόγγος της κλίμακας λέγετε και βάση από τον όποιο παίρνει και το όνομα της  πχ κλίμακα του νι κλίμακα του πα και ούτω καθεξής

Η κλίμακα του ΝΙ λέγετε και φυσική κλίμακα γιατί αποτελείτε από φυσικά διαστήματα

Διάστημα είναι η ηχητική απόσταση μεταξύ δυο μουσικών φθόγγων

Το μεταξύ δυο συνεχών φθόγγων διάστημα λέγετε τόνος και διακρίνουμε τρία ειδή τόνων το μείζονα τον ελάσσονα και τον ελάχιστο
Όταν λοιπόν εκτελούμε την άσκηση θα πρέπει να έχουμε σωστή ρυθμική αγωγή

Ρυθμική αγωγή λοιπόν είναι ο βαθμός ταχύτητας ή βραδύτητας με την οποία εκτελείται το μουσικό κομμάτι.

Αν λοιπόν δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε με την χρονική αγωγή σε αυτό μπορεί να μας βοηθήσει ο μετρονόμος 

Μετρονόμος
Ο μετρονόμος είναι ένας μηχανισμός που μας βοηθάει να μετράμε τον χρόνο στην
μουσική. Από την στιγμή που τον θέτουμε σε λειτουργία, παράγει έναν ηχητικό
χτύπο σε ίσα χρονικά διαστήματα μέχρι την στιγμή που θα τερματίσουμε την
λειτουργία του.
Κάθε διάστημα ανάμεσα σε δύο χτύπους αντιστοιχεί σε μια χρονική αξία που
έχουμε από πριν αποφασίσει να του αποδώσουμε (πχ ολόκληρο, μισό, τέταρτο,
όγδοο
αυτά βεβαία έχουν να κάνουν περισσότερο με την ευρωπαϊκή μουσική στην όποια θα αναφερθούμε  σε άλλο μάθημα

Καταγραφή
Ομάδα βυζαντινής μουσικής
Αλέξιος Νικολουτσόπουλος

 

 Στην θεωρεία και στο παράδειγμα Ψάλλει ο Πρωτοψάλτης και  Καθηγητής βυζαντινής Μουσικής Αλέξιος Νικολουτσόπουλος

 


 

Δημοσίευση σχολίου

ΔΙΠΤΥΧΑ-ΤΗΣ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ-ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ-2016

«ΜΑΘΗΜΑΤΑΡΙΟΝ» Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

Σχολή ΤΕΤΙΞ Τελετή αγιασμού ακαδημαϊκό έτος 2015-16.

"Θεωρία & Πράξη της. Βυζαντινής Μουσικής" (Μέρος Πρώτο)

Να ευχαριστήσουμε θερμά τον Πρωτοπρεσβύτερο Βασίλειο Περουλάκη ,ο οποίος είναι μουσικοδιδάσκαλος Βυζαντινής Μουσικής στην Ιερά Μητρόπολη Πέτρας και Χερρονήσου, για την άδεια που μας έδωσε να χρησιμοποιούμε την μέθοδο του ηλεκτρονικού βιβλίου του "Θεωρία & Πράξη της. Βυζαντινής Μουσικής" Μέρος Πρώτο υλικό αναρτήσεων σε βίντεο για εκπαιδευτικούς λόγους στο κανάλι μας στο YouTube.

Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Περουλάκης Μουσικοδιδάσκαλος Βυζαντινής Μουσικής.



Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Περουλάκης Μουσικοδιδάσκαλος Βυζαντινής Μουσικής.

Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Περουλάκης Μουσικοδιδάσκαλος Βυζαντινής Μουσικής.

Η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία, με χοράρχη τον Γεώργιο Κωνσταντίνου

Η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία, με χοράρχη τον Γεώργιο Κωνσταντίνου
Η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία, με χοράρχη τον Γεώργιο Κωνσταντίνου

Γεώργιος Ν. Κωνσταντίνου, Διδάκτωρ

Γεώργιος Ν. Κωνσταντίνου, Διδάκτωρ
Γεώργιος Ν. Κωνσταντίνου, Διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Ευχαριστούμε θερμά τον συγγραφέα του βιβλίου και καθηγητή βυζαντινής μουσικής Για την άδεια που μας έδωσε να παίζουν οι ασκήσεις παραλλαγής στο κανάλι μας ο κ. Γεώργιος Ν. Κωνσταντίνου, Διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Η άσκησεις είναι από το βιβλίο θεωρία και πράξη της εκκλησιαστικής μουσικής τόμος Α. Δ έκδοση Σελίδα 225

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το βιβλίο, και από πού μπορείτε να προμηθευτείτε

Την νέα ανανεωμένη έκδοση.

επικοινωνήστε με την (ομάδα βυζαντινής μουσικής) Αλέξιος Νικολουτσόπουλος στο email Byzantinh.moysikh@gmail.com

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ του Γεωργίου Ν. Κωνσταντίνου

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ του Γεωργίου Ν. Κωνσταντίνου
Το βιβλίο αυτό είναι βασισμένο καταρχήν στην ύλη του πρώτου έτους του αναλυτικού προγράμματος των ωδείων και των σχολών βυζαντινής μουσικής, προχωρεί όμως πέρα απ' αυτήν, επιχειρώντας να παρουσιάσει με συνοπτικό τρόπο μια γενικότερη και κατά το δυνατόν ολοκληρωμένη εικόνα της θεωρίας και της πράξης της εκκλησιαστικής μουσικής, για αυτούς που θα ήθελαν να ασχοληθούν μαζί της. Στόχος του είναι να δώσει τεκμηριωμένη θεωρητική άποψη της εκκλησιαστικής μουσικής όσον αφορά τους όρους που χρησιμοποιούνται, τους ήχους και τις σχέσεις που τις διέπουν, την ορθή εκφορά των φθόγγων και των μουσικών φράσεων, μαζί με μεγάλο αριθμό μουσικών παραδειγμάτων όχι μόνο από τους ήχους της εκκλησιαστικής οκτωηχίας αλλά και από τους παραγόμενους από αυτούς. Για μεγαλύτερη βοήθεια, στον μαθητή προσφέρονται ασκήσεις-γυμνάσματα με όλα τα σημάδια της βυζαντινής μουσικής, με τρόπο που να τον βοηθά να τα αφομοιώσει εύκολα και γρήγορα. Βασισμένο στα θεωρητικά που έχουν γραφεί μέχρι τώρα για την εκκλησιαστική μουσική, το βιβλίο αυτό έχει γνώμονα και οδηγό την παράδοση, προφορική και γραπτή, η οποία αποτελεί κληρονομιά που βαραίνει στους ώμους όλων αυτών που ασχολούνται μαζί της, αλάθητος κριτής και επικριτής όσων τη σφετερίζονται. Μέσα από την ύλη του γίνεται προσπάθεια να καταδειχθεί ο πλούτος που κρύβει η βυζαντινή μουσική στη σημειογραφία, στους ήχους και στα διαστήματά της, τον οποίο καλείται να ανακαλύψει ο αναγνώστης, προχωρώντας πέρα από την επιφάνεια και εμβαθύνοντας στη θεωρία αλλά και στην πράξη της. Διότι είναι προφανές ότι η διδασκαλία που γίνεται στην αίθουσα πρέπει να ολοκληρώνεται στο αναλόγιο, μέσα στη λειτουργική πράξη.

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Κυκλοφορεί εντός των ημερών ο Β΄ και ο Γ΄ τόμος της σειράς ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ του Γεωργίου Ν. Κωνσταντίνου,

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Κυκλοφορεί εντός των ημερών ο Β΄ και ο Γ΄ τόμος της σειράς ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ του Γεωργίου Ν. Κωνσταντίνου, οι οποίοι αντιστοιχούν στο Αναστασιματάριον του Ιωάννου Πρωτοψάλτου και στο Αναστασιματάριον του Πέτρου Εφεσίου (Επιτομή). Καλύπτουν κατά μεγάλο μέρος τις ανάγκες τόσο των σπουδαστών του δευτέρου έτους του Αναλυτικού Προγράμματος των ωδείων και των σχολών βυζαντινής μουσικής όσο και αυτών που διακονούν στα ιερά αναλόγια.
Από τον Πρόλογο των βιβλίων αντλούμε ότι τα μουσικά κείμενα έχουν εκτυπωθεί δίχρωμα και καταγράφηκαν με βάση τα όσα αναφέρουν ο Χρύσανθος στα θεωρητικά του συγγράμματα και η Μουσική Πατριαρχική Επιτροπή του 1881-83 στο πόνημά της, όσα απορρέουν από τα χειρόγραφα των Εξηγητών και τα πρώτα έντυπα βιβλία και όσα η πράξη καθιέρωσε και αναφέρονται στην ανάδειξη της δομικής λειτουργίας των ήχων (ρυθμική σήμανση, έλξεις, χρήση της οξείας, ισοκρατήματα). Περιέχεται επίσης δίσκος ακτίνας (
Cd), ο οποίος περιλαμβάνει και τα δύο έντυπα Αναστασιματάρια σε ψηφιακή μορφή συμπληρωμένα με όλα εκείνα τα σημάδια που αναδεικνύουν, υποδηλώνουν και περικλείουν ποικίλματα της προφορικής παράδοσης αξιοποιώντας ποικιλοτρόπως και δυνητικά το συνοπτικό μουσικό κείμενο δίδοντάς του έτσι την αξία που είχε ανέκαθεν στη μουσική του διαδρομή: Όχι αυτήν του αυτοσκοπού αλλά του μέσου, του δρόμου (καθοδήγησης) και της υπενθύμισης.
Διαστάσεις: 17
x 24 εκ.
Σελίδες: Β΄τόμος 752, Γ΄ τόμος 210
Βιβλιοδεσία: Καλλιτεχνική, σκληρή (Β΄ τόμος) και μαλακή (Γ΄ τόμος)
ISMN: 979-0-9016026-5-6 & 979-0-9016026-6-3
Έκδοση: Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου, Άγιον Όρος 2015
Λιανική Τιμή: Οι δύο τόμοι πωλούνται μαζί στην τιμή των 30 ευρώ ( + ταχυδρομικά)
Παραγγελίες:
pek@vatopedi.gr, gnkonou@yahoo.gr

Σημαδόφωνα Βυζ. Μουσικής.

Η Σχολή Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Βύρωνα

Η μεγάλη μουσική παράδοση της Κωνσταντινούπολης Σταμάτιος Κίσσας

Το σύστημα της Οκτωηχίας στην ψαλτική τέχνη

Η μεταρρύθμιση των Τριών Διδασκάλων του 1814-15 Γρηγόρης Νταραβάνογλου

Ψαλτοτράγουδο Ερμηνεία Γρηγόρης Νταραβάνογλου

Το Ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας

Το Ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας
Church of Piraeus 91.2.